söndag 4 maj 2008

Långt uppehåll - men nu kommer våren!

Det blev ett långt uppehåll i bloggen. Vintern har varit tung för oss med mycket sjukdomar. Först var barnen sjuka större delen av november i kräksjukor och förkylningar. I slutet av november föll min pappa och bröt lårbenshalsen. Eftersom han har haft en stroke tidigare - han fick det då jag väntade Anton - så tog det lång tid för honom att läka ihop. Han opererades direkt och låg sedan på sjukhus i 9 veckor. Så förutom att natta våra egna barn på kvällarna blev det till att åka och natta även min mamma (de bor 10 min bilväg från oss) och hälsa på pappa på sjukhuset på kvällarna. Det var tungt på flera sätt, eftersom min mamma inte klarar sig själv helt och hållet och min pappa var otroligt dyster och trodde att han aldrig skulle bli så frisk att han skulle kunna komma hem igen.

Vi var i alla fall tacksamma för att under den tiden som pappa var på sjukhus, höll sig barnen helt friska. Har väl aldrig hänt förr en hel december och januari! Men när pappa väl kom hem från sjukhuset, så kände barnen visst på sig att det var fritt fram och nästan direkt blev de sjuka båda två, i örininflammationer och febersjukor och förkylningar. Till sist blev jag och Tomas också sjuka, men vi höll oss faktiskt ganska länge. Vi har precis nätt och jämnt orkat med vårens mässor i Karlstad och Göteborg. Det har varit roligt, men vi har inte haft så mycket reservkrafter att ta av.

Mitt i alltihopa har jag varit tacksam att jag tog steget fullt ut och blev egen företagare på heltid. Inte för att jag har hunnit med företaget alls så mycket som jag hade önskat den här vintern, men samtidigt har jag haft möjlighet att ägna mig åt mina föräldrar på ett helt annat sätt än vad jag skulle om jag hade varit anställd på mitt gamla jobb. Då hade vi verkligen inte orkat med. Nu får vi dras med en dålig ekonomi, men vi har livskvalitet istället och det är mycket värt!

Nu kommer i alla fall våren och jag tycker det är så underbart! Ljust på morgonen och ljust på kvällen och till sist börjar jag också känna mig pigg! Även om det känns aningen konstigt att det är så tidigt, så är det härligt också med all grönska och blommorna på fruktträden som redan har slagit ut här hos oss.

Inga kommentarer: