tisdag 22 februari 2011

Lilla miraklet är här – en lillasyster född 9/2 2011!


För nästan två veckor sedan fick vi vårt tredje lilla underverk! Storebröderna som är 8 och snart 5 år är helt bedårade av henne, och det är jag och min man med. Nu är familjen äntligen fulltalig! Det var som att vi alla väntade på den här lilla flickan. Vi konstaterade, när vi satt i bilen på väg hem från BB, att nu är vi äntligen alla på plats i familjen. Nu känns familjen hel och färdig. En härlig känsla!

Jag satt i fåtöljen på lördagen hemma när hon var tre dagar gammal och ammade och betraktade helt fascinerad det lilla, lilla ansiktet. Det är otroligt att tänka sig att en hel liten människa kan komma ut ur ens mage sådär. Det enda man känner av innan är lite buffar och sparkar. Man vet inte alls vem det är som finns därinne. Och så kommer hon ut och är en alldeles egen liten individ! Jag såg ut genom fönstret när jag satt där i fåtöljen, såg ett par gå förbi och tittade på dem med samma blick: det är två mirakel som går där ute! Om man ändå kunde behålla den känslan för alla människor i vardagen: vi är alla små och stora mirakel som lever i den här världen! Liksom alla levande varelser, växter och djur – fantastiska skapelser egentligen.

Nu njuter vi i fulla drag av vår äntligen färdiga familj och tar dagen som den är. Jag vet någonstans i bakhuvudet att allt kan hända. Därför gäller det att ta tillvara de ögonblick och tider i livet när det känns riktigt bra och njuta fullt ut, att fylla på batterierna med glädje och välmående. Och att passa på att dela med sig av det till sin omgivning också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till dotter och lillasyster! /Ida (idacathrine på sb)

Anna sa...

Grattis till flickan! Hoppas att ni får det fortsatt lugnt, skönt och mysigt ihop.

Hälsningar
Anna, sjalkund februari 2009