fredag 18 december 2009

Härlig artikel om sjalbärande i Värmlands Folkblad

Idag, när jag surfade lite på nätet om bärsjalar, hittade jag den här jättefina artikeln om två sjalbärande mammor i Torsby. Jag känner precis igen mig i allt de beskriver och minns med längtan hur underbart det var när jag började bära mitt första barn i bärsjal. Jag kan fortfarande minnas in i hela kroppen hur ljuvligt det var och hur många fina stunder vi har haft i bärsjalen tillsammans. Min stora pojke som nu snart fyller 7 år! Han säger själv, både med ord men också med sitt kroppsspråk, att han tyckte det var jättehärligt att bli buren i sjal. Han ser lycklig ut när han tänker på det, när det kommer på tal någon gång ibland.

Läs gärna artikeln här:
http://www.vf.se/Arkiv/Nyheter/Allman/2009/10/Zagas-kolik-forsvann-med-barsjalen-091009.aspx
låt dig inspireras och sprid vidare till vänner och bekanta!

(Bilden ovan är inte från artikeln, utan det är jag och Anton i ett vintrigt Malingsbo för 6 år sedan.)

2 kommentarer:

Elin sa...

har tittat din film hur man knyter sjal! en super bra film för mig som är nybörjare! bor uppe i lappland, o här är det svårt att hitta kurser, tänkte just ge upp drömmen om att bära min gosse i sjal men nu fungerar det! kom det ingen fortsättning?

Ingrid sa...

Vad glad jag blir att höra att du fick så bra hjälp av knytbeskrivningen! Ledsen att jag inte såg din kommentar förrän nu. Jag var knappt inne här på bloggen förra året, du kan läsa mer i inlägget jag skrev idag. Men det ska komma fortsättning på knytfilmerna! Nu väntar vi vårt tredje barn om en månad, och jag hoppas då att kunna filma mer under våren, med hjälp av vår lilla nyfödda baby:)